“Αυτοκτονία”. Αυτή τη λέξη χρησιμοποιούν άνθρωποι της αγοράς αναφερόμενοι στην πρόθεση της ναυτιλιακής εταιρείας Gener8 Maritime (συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Γεωργιόπουλου) να προχωρήσει σε πώληση μετοχών (κοινών και προνομιούχων), χρεογράφων και δικαιωμάτων προτίμησης συνολικής αξίας έως και 500 εκατομμυρίων δολαρίων, όπως προκύπτει από σχετικό έγγραφο που υπέβαλε στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς.
Σύμφωνα με το έγγραφο, οι κύριοι μέτοχοι της εταιρείας θα πουλήσουν ως και 23,8 εκατομμύρια μετοχές της, και ειδικότερα οι προσφερόμενες μετοχές της Oaktree Capital Management ανέρχονται σε 13 εκατομμύρια, της Avenue Capital Group σε 7,2 εκατομμύρια και της Navig8 Ltd σε 3,6 εκατομμύρια. Συνολικά, οι μετοχές αυτές αποτελούν το 28,7% των μετοχών της Gener8 Maritime.
Σύμφωνα με την εταιρεία, τα καθαρά έσοδα από την πώληση των μετοχών θα διοχετευθούν σε γενικούς επιχειρηματικούς σκοπούς, που συμπεριλαμβάνουν κεφαλαιακές δαπάνες, κεφάλαιο κίνησης, αποπληρωμή ή μείωση μακροπρόθεσμου και βραχυπρόθεσμου χρέους και χρηματοδότηση αγορών πλοίων και άλλων επιχειρησιακών σχεδίων.
Μετά την ανακοίνωση της κίνησης αυτής από τη ναυτιλιακή εταιρεία φούντωσαν και πάλι οι φήμες ότι επίκειται εξαγορά της Gener8 από τρίτο επιχειρηματία, με τον επικεφαλής αναλυτή της Value Investor’s Edge, J. Mintzmyer, να σχολιάζει μιλώντας στο Splash ότι μία οργανωμένη θεσμική αποχώρηση από την εταιρεία μπορεί να ανοίγει την πόρτα για την εξαγορά της.
“Η πώληση οποιασδήποτε κοινής μετοχής της Gener8 οπουδήποτε γύρω σε αυτές τις τιμές θα ήταν οικονομική αυτοκτονία και καθαρή απόδειξη πλήρους διαχειριστικής ανικανότητας”, εκτίμησε ο Mintzmyer, υποστηρίζοντας πως οι καλύτερες επιλογές για τους μετόχους της εταιρείας θα ήταν είτε να πουλήσει μερικά νέα πλοία VLCC, είτε να εξαγοραστεί πλήρως από τη Frontline ή τη Euronav.
Σημειωτέον ότι η μετοχή της Gener8 έκλεισε την Πέμπτη κοντά στα 4,5 δολάρια
Εν τω μεταξύ, δεν ολοκληρώθηκε τελικά η πώληση του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου τύπου aframax Gener8 Pericles (πρώην “Genmar Strength”, χωρητικότητας 105.674-dwt και κατασκευής 2003), το οποίο, σύμφωνα με όσα ισχυρίζονταν οι brokers το προηγούμενο διάστημα, είχε συμφωνήσει η ναυτιλιακή να το πουλήσει στην εταιρεία καυσίμων Heng Tong Fuels & Shipping (θυγατρική του ομίλου Coastal Holdings) από την Κίνα, για το ποσό των 14 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες της αγοράς, η συναλλαγή κατέληξε σε… ναυάγιο και το δεξαμενόπλοιο παραμένει στο στόλο της εισηγμένης στη Νέα Υόρκη Gener8, ενώ αναμένεται να συνεχίσει να δραστηριοποιείται στο pool (κοινοπρακτικό σχήμα) του ομίλου Navig8.
πηγή: mononews.gr
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου